Αρχική » Διδακτορικές Διατριβές » Υποψήφιοι Διδάκτορες » Χέλμη Ευφροσύνη

Χέλμη Ευφροσύνη

Προσωπικές Πληροφορίες

Θέμα ΔΔ:

SUSTAINABLE AVIATION AND SHIPPING

Επιβλέπων Καθηγητής:

ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Ν.

Μέλος επιτροπής-1:

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Α.

Μέλος επιτροπής-2:

Πιττής Νικήτας (Καθηγητής ΠΑΠΕΙ)

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο:

echelmi@gmail.com

Προσωπική Ιστοσελίδα:


Περίληψη Διδακτορικής Διατριβής

Ελληνικά

Kύριο αντικείμενο και στόχος της διατριβής είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένης μεθοδολογίας/μοντέλου για την αντιμετώπιση του ζητήματος της μείωσης του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας/αεροπορίας ενόψει ενός μέλλοντος μηδενικής κατανάλωσης άνθρακα-μηδενικών εκπομπών πλοίων-καυσίμων. Επίσης η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι σημαντική ανάγκη και δυναμική.

Λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθες παράμετροι:

  • Κάλυψη των συνολικών ενεργειακών αναγκών πλοίου/αεροσκάφους
  • Εξέταση του συνόλου των διαθέσιμων μορφών ενέργειας, τεχνολογίας, προμηθευτών, καθώς και του συνόλου των σχεδιαστικών και λειτουργικών μορφών, λαμβάνοντας υπόψη πιθανές συνέργειες στην κάλυψη των ενεργειακών φορτίων αλλά και σχέσεις αμοιβαίου αποκλεισμού μεταξύ τους.
  • Αξιολόγηση ολοκληρωμένων εναλλακτικών λύσεων και προσδιορισμός συνολικού χαρτοφυλακίου παρεμβάσεων με βάση οικονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια, όπου θα λαμβάνονται υπόψη σύγχρονα τεχνολογικά και οικονομικά δεδομένα, η πολλαπλότητα εναλλακτικών ή συμπληρωματικών επιλογών για κάθε πλευρά της ναυτιλίας, η ποικιλία των κριτηρίων σχεδιασμού και η προσπάθεια εξομάλυνσης της αβεβαιότητας των παραμέτρων.

Επίσης η ικανοποίηση των απαιτήσεων μιας βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς ο τομέας της ναυτιλίας σκοπεύει στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας του Παρισιού για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω μιας σειράς διαχειρίσιμων και πρακτικών λύσεων που θα μπορούσαν να σπάσουν το αδιέξοδο από τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έως το άμεσο σοκ και την αβεβαιότητα της παγκόσμιας πανδημίας.

Βασικά στοιχεία που θα διαφοροποιήσουν τον σημερινό σχεδιασμό του ναυτιλιακού τομέα και θα τον μετατρέψουν σε έναν πολύτιμο βιώσιμο ναυτιλιακό κλάδο του 21ου αιώνα, με την προώθηση καινοτόμων λύσεων, νέων τεχνολογιών και λειτουργικών μέτρων, και θα βελτιώσουν γρήγορα τις συνθήκες για απόκτηση προστιθέμενης αξίας, είναι τα εξής: Τεχνητή νοημοσύνη-Μηχανική εκμάθηση-Διαδίκτυο των πραγμάτων-Μεγάλα δεδομένα-Εικονική πραγματικότητα-Ψηφιακός μετασχηματισμός στη ναυτιλία Καύσιμα νέου τύπου–καθαρότερα-εναλλακτικά όπως βιοκαύσιμα-(βιοντίζελ), υγροποιημένο φυσικό αέριο, υδρογόνο, αιθανόλη, προπάνιο, αμμωνία, ηλεκτρική ενέργεια από ηλιακή και αιολική ενέργεια. Συνθετικά καύσιμα παραγόμενα με τη χρήση νέων τεχνολογιών (DAC, CCU, AIR-TO-FUEL, SMR, BECCS) Νέα σχεδίαση πλοίου-Νέες τεχνολογίες προώθησης πλοίων Νέες πρακτικές και κανονιστικές διαδικασίες όπως EEDI και SEEMP-Κυβερνητικές δράσεις και κοινωνικές αλλαγές-Ανάγκες και προσδοκίες των ενδιαφερομένων μερών για την υποστήριξη της βιώσιμης ναυτιλίας Μεγαλύτερη αβεβαιότητα ως προς τη διακύμανση πολλών παραμέτρων Είναι σαφές ότι αυτά τα χαρακτηριστικά απαιτούν νέα προσέγγιση για τον ενεργειακό σχεδιασμό του ναυτιλιακού τομέα, προκειμένου να επιλεγεί η καλύτερη λύση από ένα ευρύ φάσμα εναλλακτικών ή συμπληρωματικών λύσεων.

Με στόχο την επίτευξη καθαρών-μηδενικών εκπομπών, η προτεινόμενη προσέγγιση θα βασιστεί σε έξι βασικές αρχές σχεδιασμού. Θα πραγματοποιηθεί εκτίμηση της πορείας προς το μετασχηματισμό του παγκόσμιου ναυτιλιακού τομέα. Θα μελετηθεί η οικονομική αποδοτικότητα για το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών.

Καθώς η αειφόρος ανάπτυξη συνδέεται με θεμελιώδεις αλλαγές στα παραγωγικά πρότυπα και στάσεις των καταναλωτών, θα πραγματοποιηθεί οικονομική ανάλυση, με χρήση χρηματοοικονομικού μοντέλου και οικονομικών εργαλείων, καθώς και εφαρμογή Ανάλυσης Συμπεριφοράς. Θα περιγραφούν οι δομικές παραδοχές του μοντέλου, θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν οι παράμετροι της αγοράς. Μια ερευνητική μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση της ζήτησης στην ναυτιλία/ αεροπορία είναι η Οικονομετρική Ανάλυση. Η συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με το πόσες και τι είδους ενεργειακές υπηρεσίες και αγαθά καταναλώνονται, αλλάζει με το σενάριο του COVIT-19 . Τέλος, για την εκτίμηση της προσφοράς στην ναυτιλία/αεροπορία, θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος «Προσέγγιση Συστημάτων Καινοτομίας».

Αγγλικά

The main object and aim of the dissertation is the development of an integrated methodology/ model for dealing with the issue of reducing the overall carbon footprint in the shipping/aviation sector in view of a future zero-carbon. Also, the transition to the digital age is an important need and dynamic. The following parameters are taken into account:
 
  • Meeting the total energy needs of ship/aircraft
  • Examination of all available forms of energy, technology, suppliers, as well as all the design and functional forms, taking into account possible synergies in covering the energy loads but also relations of mutual exclusion between them.
  • Evaluation of integrated alternatives and determination of a total portfolio of interventions based on economic and environmental criteria where modern technological and economic data will be taken into account, the multiplicity of alternative or complementary options for each side of shipping, the variety of design criteria and the attempt to normalize the uncertainty of the parameters.
 
Also satisfaction of the requirements of a sustainable development, as the shipping sector aims at achieving the goals of Paris Agreement on tackling climate change. This will be achieved through a series of manageable and practical solutions that could break the deadlock from the long-term effects of climate change to the immediate shock and uncertainty of the global pandemic. Key elements that will differentiate the current design of shipping sector and turn it into a valuable sustainable 21st century shipping industry, by promoting innovative solutions, new technologies and operational measures, and rapidly improving the conditions for added value, are the following: Artificial Intelligence-Machine Learning-Internet of Things-Big Data-Virtual Reality-Digital Transformation in Shipping New type fuels-cleaner-alternatives such as biofuels-(biodiesel), liquefied natural gas, hydrogen, ethanol, propane, ammonia, electricity from solar and wind energy. Synthetic fuels produced using new technologies New ship design-New ship promotion technologies New practices and regulatory procedures-Government actions and social change-Needs and expectations of stakeholders in support of sustainable-shipping. Greater uncertainty as to the variability of many parameters It is clear that these features require a new-approach to the energy design of shipping sector, in order to select the best solution from a wide range of alternative or complementary solutions.
 
In order to achieve clean-zero emissions, the proposed-approach will be based on six basic design principles. The path towards the transformation of global shipping sector will be assessed. The cost-effectiveness of the Emissions Trading Scheme will be studied.
 
As sustainable development is associated with fundamental changes in production patterns and consumer attitudes, Economic Analysis will be carried out, using a financial model and financial tools, as well as the application of Behavior Analysis. The structural assumptions of the model will be described, the market parameters will be presented and analyzed. One research method that will be used to estimate demand in shipping/aviation is Econometric Analysis. Consumer behavior in relation to how much and what kind of energy services and goods are consumed, changes with COVIT-19 scenario. Finally, for the evaluation of the supply in shipping/aviation, the method "Approach of Innovation Systems" will be used.

Σύντομο Βιογραφικό

Η Ευφροσύνη Χέλμη γεννήθηκε, μεγάλωσε και κατοικεί στο Βύρωνα με καταγωγή από Ήπειρο, Κεφαλονιά και Πόντο. Είναι Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός του Ε.Μ.Π από το οποίο απεφοίτησε με την ειδικότητα του Ενεργειακού Μηχανικού με ειδίκευση στις Θερμικές Στροβιλομηχανές. Θέση: «Εφαρμογή Μοντελοποίησης Λειτουργίας Στρόβιλο - Αντιδραστήρων σε Κινητήρες Αεροσκαφών Πολιτικής Αεροπορίας» Παρακολούθησε σεμινάρια στην Τεχνολογία των Στροβιλομηχανών και Industrial Management στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Cranfield Αγγλίας. Στη συνέχεια απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών Μaster of Science in Energy από το Πανεπιστήμιο Heriot-Watt University της Μεγάλης Βρετανίας με ειδίκευση σε θέματα Ποιότητας Αέρα της περιοχής των Αεροδρομίων καθώς και του περιβάλλοντος χώρου αυτών. ΔΙΑΤΡΙΒΗ: «A Framework for Analyzing the Status and Trends for Air-Quality Pollution in The Airports Area» Είναι κάτοχος MBA (Financial Management & Information Technology /Οικονομικά και Τεχνικά Συστήματα) με κατεύθυνση στη Διοίκηση Οργανισμών και την Επιχειρηματικότητα, από το Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Ε.Μ.Π, καθώς και της Σχολής Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και με ειδίκευση σε θέματα που αφορούν τον τομέα της Μοντελοποίησης της Πολιτικής και της Συμμετοχικής Λήψης Αποφάσεων στη Δημόσια Διοίκηση. ΔΙΑΤΡΙΒΗ: «Επισκόπηση των ερευνητικών προτεραιοτήτων και προοπτικών στον τομέα Μοντελοποίησης της Πολιτικής και της Συμμετοχικής Λήψης Αποφάσεων στη Δημόσια Διοίκηση» Έχει συμμετάσχει σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια όπως • Στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Υπολογιστικής Μηχανικής (4ο GRACM Congress on Computational Mechanics) 2002, όπου παρουσίασε πρωτότυπη επιστημονική εργασία της με θέμα « A reliable Numerical Algorithm used to predict the Optimum Operational Point of Contemporary Turbofan Engines», • στο 8ο Διεθνές Αεροπορικό Συνέδριο με τίτλο «Αερομεταφορές Παρόν και Μέλλον» όπου παρουσίασε επιστημονική εργασία της με θέμα «Αεροδρόμια & Περιβάλλον», • στο 9ο Διεθνές Αεροπορικό Συνέδριο με τίτλο «Αερομεταφορές Παρόν και Μέλλον» όπου παρουσίασε επιστημονική εργασία της με θέμα «Οι Προκλήσεις του Μέλλοντος στην Ασφάλεια των Αεροδρομίων», • στο 10ο Διεθνές Αεροπορικό Συνέδριο με τίτλο «Αερομεταφορές Παρόν και Μέλλον» όπου παρουσίασε επιστημονική εργασία της με θέμα «Κοινωνική Οικονομία στον Αεροπορικό Τομέα- Νέες Τάσεις και Δυνατότητες». Έχει εκπαιδευτεί από το ΕΚΔΑΑ σε θέματα Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Έχει εργασθεί στην Τεχνική Διεύθυνση της Ολυμπιακής Αεροπορίας για περίπου 20 έτη. Από το 2011 υπηρετεί στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην Διεύθυνση Υποστήριξης Δράσεων Έρευνας και Καινοτομίας στο Τμήμα Καινοτομίας. Έχει υπηρετήσει επίσης για 3 έτη στη Διεύθυνση Εποπτείας Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων, Τμήμα Υποστήριξης Κτηριακών Υποδομών Έρευνας ως επιβλέπουσα στις κατασκευές Δημοσίων Έργων, καθώς και για 6 έτη στη Διεύθυνση Διεθνούς Επιστημονικής και Τεχνολογικής Συνεργασίας, Τμήμα Διμερών & Πολυμερών Διακρατικών Συνεργασιών. Είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, του ΠΣΜΔΗ, του ΕΛΙΝΑΑΣ κ.α. Μιλά αγγλικά και γαλλικά. • Μεταπτυχιακό δίπλωμα αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής/Γ2, ισοτιμία από ΔΟΑΤΑΠ & Πτυχίο Academic English for Business από Heriot-Watt University / School of Management & Languages, • Diplome d’ ‘Etudes Superieures (DES) /Γ1 • Τηλ εργασίας: 2131300113 • Email: e.chelmi@gsrt.gr • Κινητό: 6978-374878 • Προσωπικό email: echelmi@gmail.com

Ερευνητικές εργασίες - Δημοσιεύσεις

 
4ο GRACM Congress on Computational Mechanics/GREECE-PATRAS-2002, « A reliable Numerical Algorithm used to predict the Optimum Operational Point of Contemporary Turbofan Engines»